Wat zijn zoekwoorden of keywords
Zoekwoord, het woord zegt het zelf: Het is een woord dat iets zoekt. Daar heb je uiteraard niet veel aan.
Het zijn de woorden die je intikt in de zoekbalk van een zoekmachine. Meestal typ je iets in de zoekbalk van Google.
Bijvoorbeeld: Je bent op zoek naar wasmiddel ergens waar het goedkoop is. Wat tik je in? Welke woorden tik je in?
– goedkoop wasmiddel
– wasmiddel
– promotie wasmiddel
– goedkoopste wasmiddel
– waspoeder goedkoop
– Dash/Dreft/Ariel,… goedkoop
Dit zijn wat we noemen in de marketingwereld: short tail keywords= korte losstaande woorden.
Waarom ‘keywords’ (zoekwoorden in het Engels)?
Omdat ze bepalen waar Google naar op zoek zal gaan.
Deze korte woorden noemen we: zoekwoorden of keywords. Zodra jij één van bovenstaande woorden intikt, gaat Google of een andere zoekmachine miljoenen websites gaan bekijken op de achtergrond. Dit gebeurt in een milliseconde. De website met de beste zoekwoorden zoals: goedkoop wasmiddel of waspoeder goedkoop zal Google je laten zien op de eerste pagina’s.
Het is dus erg belangrijk dat er een goed onderzoek wordt gedaan naar de juiste zoekwoorden in jouw niche, jouw vakgebied. Pas dan kunnen teksten worden geschreven die Google-compatibel zijn. Een zoekmachine zal jouw website op de eerste pagina’s laten zien als de keywords op de juiste plek staan EN als het de juiste zoekwoorden zijn.
Dat is nu exact hetgeen wat wij doen. Wij doen een diepgaande keywordresearch of zoekwoordenonderzoek voor jouw onderneming, we vergelijken ze met de concurrenten en gaan teksten schrijven waardoor ze goed worden opgepikt door Google.
Al de begrippen in bovenstaande lijst worden in andere blogs uitgelegd. Handig!
Meer info over zoekwoorden vind je op onze website: www.thespotlightagency.be of klik op de woorden gekleurd in paars.
In een volgende blog leg ik het verschil uit tussen short tail keywords en long tail keywords.